ماساژ سوئدی چیست؟ فواید ماساژ سوئدی +ماساژ سوئدی در تهران
نوشته شده توسط : ایران ماداس

ماساژ سوئدی یکی از رایج ترین انواع ماساژ است که می توانید انجام دهید. برای انرژی بخشیدن به بدن و بهبود سلامت کلی انجام می شود. این نوع ماساژ شامل اعمالی مانند ضربه زدن، ورز دادن، لرزش، ضربه زدن و غلت زدن است. روغن یا لوسیون ماساژ برای محافظت از پوست در برابر اصطکاک استفاده می شود.

فواید ماساژ سوئدی برای سلامتی


ماساژ یک راه عالی برای استراحت و آرامش است. ماساژ شامل دستکاری عضلات و مفاصل برای تسکین استرس یا درد است. این امر با شل کردن عضلات سفت و بهبود گردش خون به دست می آید.

ماساژ سوئدی نیز می تواند برای قلب شما مفید باشد. ماساژور (کسی که ماساژ می‌دهد) بافت‌های نرم بدن (ماهیچه‌ها، تاندون‌ها، رباط‌ها و رگ‌های خونی) را دستکاری می‌کند و از سکته‌هایی استفاده می‌کند که به سمت قلب جریان می‌یابند و گردش خون را بهبود می‌بخشند.

ماساژ سوئدی ممکن است به کاهش علائم افسردگی، استرس و اضطراب کمک کند. برخی از علائمی که با ماساژ درمانی قابل کنترل هستند عبارتند از کمردرد، سردرد، مشکلات عضلانی و سایر دردهای مزمن.

ماساژ با تقویت سیستم ایمنی نیز همراه است. این می تواند به شما در مدیریت شرایطی مانند سرماخوردگی، آسم، دیابت و سرطان سینه کمک کند.

علاوه بر اثرات مثبت بر سلامتی که در بالا ذکر شد، ماساژ سوئدی ممکن است مزایای زیر را نیز داشته باشد:

تحریک اعصاب. با اعمال فشار و دستکاری عضلات، ماساژ سوئدی به تحریک اعصاب واقع در قسمت های مختلف بدن کمک می کند. اعصاب را می توان به گونه ای تحریک کرد که به مدیریت درد و ناراحتی کمک کند.

تقویت کننده خلق و خوی. مشخص شده است که ماساژ با افزایش تولید دوپامین، سروتونین و اکسی توسین باعث بهبود خلق و خو می شود. این هورمون ها خلق و خوی شما را تثبیت می کنند و به شما کمک می کنند احساس شادی و مثبت داشته باشید. یک ماساژ سوئدی همچنین می‌تواند تولید کورتیزول، هورمون استرس‌زا را کاهش دهد.

رفع تنش. همچنین به عنوان چسبندگی شناخته می شود، گره می تواند بسیار دردناک باشد. ماساژ سوئدی عضلات را گرم می کند و نقاط اتصال را از بین می برد و تنش جمع شده در گره ها را از بین می برد. اگر مورد شدید چسبندگی دارید، انواع دیگر ماساژهای شدیدتر را در نظر بگیرید.

تخلیه لنف. تخلیه لنفاوی به طور طبیعی زمانی اتفاق می افتد که از عضلات خود استفاده می کنید. با این حال، اگر به هر دلیلی حرکت نمی کنید یا از عضلات خود استفاده نمی کنید، مایع لنفاوی ممکن است تجمع پیدا کند. این می تواند باعث تجمع سموم شود. ماساژ سوئدی می تواند به مدیریت این مشکل کمک کند.

بهبود انعطاف پذیری. ماساژ به آرامش عضلات و مفاصل شما کمک می کند. این باعث بهبود دامنه حرکتی شما می شود که به نوبه خود توانایی کشش شما را افزایش می دهد.

تکنیک های ماساژ سوئدی


ماساژ سوئدی شامل انواع تکنیک های ماساژ به منظور ارائه و ارتقاء التیام است.

افلوراژ. از افلوراژ در ابتدای ماساژ به عنوان گرم کردن و در پایان جلسه برای تسکین عضلات استفاده می شود. این تکنیک شامل ضربات دایره ای یا سر خوردن آرام است. ماساژور سطوح مختلفی را به بدن فشار می آورد تا گره ها را باز کند. همچنین به کاهش تنش کمک می کند. سه دسته از افلوراژ وجود دارد که هر کدام بر اساس میزان فشاری است که ماساژور استفاده می کند. این کلاس ها عبارتند از: نوازش پر، افلوراژ سطحی و افلوراژ عمیق تر. درجه فشار اعمال شده به نیازهای فردی که ماساژ را دریافت می کند بستگی دارد.

پتریساژ. این تکنیک شامل یک حرکت ورز دادن عمیق تر است. ماساژور به صورت دستی بافت های نرم شما را به صورت ریتمیک فشرده می کند. متداول ترین روش های انجام پتریساژ شامل ورز دادن، پیچیدن، غلتاندن و بلند کردن است. پتریساژ به کشش و شل شدن عضلات و بهبود گردش خون کمک می کند. انجام پتریساژ بیشترین زمان را در ماساژ سوئدی می گیرد. این برای افرادی که عضلات آسیب دیده دارند بهترین است زیرا فواید درمانی زیادی دارد.

Tapotement. کلمه tapotement به معنای ضربه زدن یا ضربه زدن است. ماساژور از ضربه زدن ریتمیک برای تحریک جریان خون در سراسر بدن استفاده می کند. Tapotement شامل اعمالی مانند چکش زدن، سیلی زدن، حجامت، هک کردن و ضربه زدن است. Tapotement باعث تولید اندورفین می شود که به بدن کمک می کند تا آرام شود. این تکنیک ماهیچه های سفت را شل می کند و به تخلیه لنفاوی کمک می کند.

اصطکاک. همانطور که از نام آن پیداست، این تکنیک شامل مالیدن ناحیه ماساژ با استفاده از شست یا انگشتان دست است. ماساژور ممکن است با ریتم دایره‌ای یا خطی فشار وارد کند و ناحیه دردناک را بمالد تا ماهیچه‌ها را نرم و مرتب کند. این تکنیک روی مفاصل بهترین کار را دارد.

لرزش. این تکنیک شامل تکان دادن ریتمیک ناحیه ماساژ است. با این کار بدن شل شده و آرام می شود. ماساژور ممکن است از کف دست خود برای تکان دادن پوست و عضلات پشت شما استفاده کند. اگر ناحیه ماساژ کوچک یا حساس است، مانند صورت شما، ممکن است از انگشتان خود استفاده کنند. ارتعاش برای تسکین اعصاب در نواحی دارای اسکار یا گره بزرگ بهترین کار را دارد.

آیا باید ماساژ سوئدی دریافت کنید؟


ماساژ به طور گسترده ای به عنوان درمان مکمل برای بسیاری از شرایط مختلف استفاده می شود. فواید فیزیولوژیکی و روانی ماساژ بی شمار است. ماساژ درمانی نه تنها برای افرادی که با شرایط سلامتی سروکار دارند مفید است، بلکه برای افراد دارای آمادگی جسمانی و سالم نیز توصیه می شود. ماساژ سوئدی به شما کمک می کند احساس خوبی داشته باشید، چه درد و درد داشته باشید و چه صرفاً می خواهید آرام شوید.

از ماساژ سوئدی چه انتظاری باید داشت؟

ماساژ شما احتمالاً حدود 60 یا 90 دقیقه طول می کشد. درمانگر به شما زمان می‌دهد تا به‌طور خصوصی لباس‌های خود را در بیاورید و روی میز ماساژ دراز بکشید، که معمولاً برای راحتی بیشتر روی میز قرار می‌گیرد، جایی که ممکن است خود را با حوله بپوشانید. لازم نیست در هیچ نقطه ای کاملاً در معرض دید قرار بگیرید. درمانگر شما بسته به منطقه ای که روی آن تمرکز می کند، هر بار یک تکه از شما را کشف می کند. اگر در مورد چیزی نگران هستید، در گفتن آن تردید نکنید.

درمانگر شما ممکن است در ابتدای درمان، پوست شما را ارزیابی کند و روغن‌های ضروری یا لوسیون‌ها را متناسب با نوع پوست شما انتخاب کند. او اینها را با یک سری سکته مغزی و تکنیک های خاص به بخشی از بدن شما و آنچه می خواهید به آن برسید، ماساژ می دهد. به عنوان مثال، این ممکن است ضربه های طولانی و سر خوردن در پشت شما برای کمک به آرامش شما باشد، یا ورز دادن یا مالیدن شانه های خود برای باز کردن گره ها. درمان نواحی ظریف یا حساس بدن شما را در نظر می گیرد، بنابراین باید راحت و آرام بخش باشد.

برخی از درمانگران دوست دارند در حین ماساژ موسیقی پخش کنند، زیرا می تواند به شما کمک کند تا آرام شوید. از گفتن اینکه آیا ترجیح می دهید آن را نداشته باشید نترسید - یا در واقع از هر چیز دیگری در اتاق درمان ناراضی هستید. راضی بودن در محیط اطراف برای آرامش بسیار مهم است و به شما کمک می کند تا با خوشحالی در ماساژ خود فرو بروید.

در مورد صحبت کردن هم همینطور. اکثر درمانگران به میزان تمایل مشتری خود برای برقراری ارتباط بسیار حساس هستند و بر این اساس مکالمه را محدود یا تشویق می کنند. برخی از افراد دوست دارند کمی چت کنند. دیگران این کار را نمی کنند. تا زمانی که راحت، آرام و پذیرا باشید، مهم نیست.

پس از آن، احتمالاً احساس آرامش و حتی خواب آلودگی خواهید کرد، بنابراین زمان زیادی را برای استراحت به خود اختصاص دهید. از این احساس لذت ببرید که هر ماهیچه در بدنتان به آرامی کشیده و صاف می شود.

انواع ماساژ سوئدی


از آنجایی که ماساژ سوئدی یکی از اشکال کلاسیک ماساژ است، سکته مغزی و تکنیک های آن اساس بسیاری از درمان های دیگر را تشکیل می دهد. بررسی کنید تا ببینید اسپای انتخابی شما چه چیزی ارائه می دهد، اما در اینجا چند روش درمانی وجود دارد که ممکن است شامل ماساژ سوئدی باشد:

ماساژ دوگانه برای زوج ها
ماساژ آروماتراپی
درمان سنگ داغ
ماساژ صندلی نشسته.
نکات داغ!
این ایده خوبی است که قبل از ماساژ سوئدی، 20 دقیقه را در سونا بگذرانید. ماهیچه های شما را گرم و آرام می کند و آنها را برای تجربه ای عمیق تر و آرامش بخش تر آماده می کند.

همه ماساژها می توانند احساس تشنگی و نیاز به رفتن به توالت را بیش از حد معمول در شما ایجاد کنند - این به این دلیل است که ماساژ گردش لنفاوی شما را فعال کرده و بدن شما سموم را دفع می کند. پس از آن در حالی که به آرامی به سیاره زمین برمی گردید، مقدار زیادی آب بنوشید.





:: بازدید از این مطلب : 219
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 دی 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: